Mielitekoihin on vaikee mielelle tarjota jotain "kevyempää". mutta, kun ja jos, ei kaapissa ole suklaata, taikka muuta herkkua, niin jo parilla hedelmäkarkilla olen saanu sen suurimman makeanhimon pois.

Kauheinta on pääruuan jälkeen, sillon tekee mieli suklaata.Siihen ei mikää taho auttaa,niin oon tehny, että ku jotain makeeta on "pakko" kielelle saada, niin mehulasin,laittimehua oon juonu. Helpottaa.

Iltasin poppareiden taikka muun suolasen/maustetun ruuan sijaan olen wokannu pakastekasviksia - tosi helppoa,noi pakasteet ,ei tartte edes pilkkoa.Ja jos kiire on,niin olen mikrossa ensin hiukan kypsentäny ja sitten heittänyt kuumalle wokille. Tykkään että ne on sellasia kuivia.Sitten paljon mausteita, ei suolaa.

Pisteiden suojissa olen muutaman broilerisuikaleen saattanulisätä wokkiin taikka perunaakin. On hyvää ja kevyttä. Meillä lapsetkin jo osottaa hiukan mielenkiintoa, maistella "äidin" vihanneksia. Toistaseks olen melkeen itelle tehny eri ruuan ku muille. Aika paljon justiinsa lämmittäny vihanneksia wokissa. Öljyä laitan noin 1 rkl. JA sen merkkaan pisteisiin.(sillonkun muistan niitä laskee)

Autoreissuilla on ollu meillä tapana olla karkkipussi (käsittää yli 100km ajelut,mitä on aika paljon,ollaan liikkuvaa sakkia) Mutta nyt oon muutaman kerran ostanu kirsikkatomaatteja tai niitä minitomaatteja,niilläkin saa sen totutun kädenliikkeen kevyemmäks. JA on se terveellistäkin.

Mutta nyt jatkan matkaa seinne vesilasin ja sängyn luo...Nuo vaa tuli mieleen yht'äkkiä...

Tässä omia päähän pistoksia...